Turvallisuus, carbabes ja rata

Olet varmasti huomannut, että Euroopan maissa pääsee pienestä maksusta ajamaan kunnon radoille, ja tarjolla on ratoja jos jonkinlaisia. Jos siis vain olisi alla, jolla kehtaisi radalle lähteä.

Onhan se kieltämättä hiukkasen eri juttu ajaa radalla Lamborghinilla kuin esimerkiksi tavallisella Skodalla tai vaikkapa Fiatilla? Turvallisuudesta ei kuitenkaan koskaan pidä tinkiä, ei radalla, tiellä eikä pelatessasi. Jos muuten olet kiinnostunut rahapelaamisesta netissä, niin sekin on hyvä tehdä turvallisesti ja täysikäisenä.

Nettipelaaminen on nykyään turvallista

https://nettikasinot360.com/turvallinen-nettikasino/ on yksi niistä sivustoista, joka on listannut turvallisia nettikasinoita, joilla pelaamista valvovat sekä lisenssin antaneen maan peliviranomaiset, että myös puolueettomat tarkkailijat. Kasinopelaaminen on nykyään kohtuullisen turvallista, varsinkin jos vain varmistat, että kasinolla, jolla pelaat on voimassa oleva pelilisenssi, ja se näkyy jokaiselta kasinolta heti etusivulta. Poissa ovat ne ajat, kuin kasinoita voitiin ylläpitää ilman sen parempaa valtiollista seurantaa. Nykyään jokainen operaattori on tiukan valvonnan alaisina, ja useat kansainvälisesti toimivista kasino-operaattoreista on myös vähintään yhden maan pörssissä. Muistqa vain netissä pelatessasi huolehtia myös tauoista, ja seuraa omaa rahankäyttöäsi. Jos pelaaminen ei ole enää kivaa, katso välillä vaikka joku elokuva, ja käy katsomassa Viihdecornerin uutisista joku hyvä vihje uudeksi sarjaksi seurata.

Sama juttu rata-ajoissa, niilläkin on nykyään todella tiukat turvamääräyksen ja useimmiten kuskien pitää käydä yhteinen koulutus, ennen radalle pääsyä. Esimerkiksi Italiassa voit pientä maksua vastaan kaasutella vaikka Ferrarin testiradalla. Voit ottaa allesi vaikka Ferrari 458 ja lähteä Milanossa radalle.

Entä sitten Saksassa? Sinne pääsee nopeasti omalla autolla esimerkiksi laivalla. Saksassa ratoja, joilla pääsee omalla autolle kurvailemaan ovat mm. Hockenheimring, Nürburgring, sekä Oschersleben. Saksalaiset käyvät paljon ajamassa myös Meppenissä, Zandvoortissa sekä Mugellossa.

Amerikkaan ajamaan

Markkinoinnin supermaassa eli USA:ssa onkin sitten vieläkin enemmän valikoimaa radoissa ja siinä, millä ajaa. Jenkkilään voi huoleti lähteä itse lentäen, sillä kun radalle pääsee, niin autonkin kyllä saa useimmiten kuulumaan samaan pakettiin. Ratoja on tarjolla esimerkiksi The Extreme Experience kautta ympäri USA:n manteretta. Autoissa on valikoimissa mm. Ferrari, Lamborghini Huracan, McLaren, Porsche, Corvette, Mustang Shelby, Dodge Challenger, kuten myös Nissan GT-R ja Charger Hellcat.

Radalla ajettaessa on tärkeätä oikeasti pitää ajatukset kasassa ja keskittyä itse ajamiseen. Radalle päästäkseen pitää useimmilla radoilla autoissa olla turvakaaret ja kuskilla ajoasu ja kypärä, eli turvallisuus on aina etusijalle. Eikä radoilla ole varaa aiheuttaa onnettomuuksia, sillä se yleensä tarkoittaa radalle ainakin vähäksi aikaa sulkemista, joten sinä aikana ei olisi ajamista, ei kuskeja eikä tuloja – joten turvallisuudesta pitää huolehtia aina ja ensisijaisesti.

Autot ja Japani

Otetaan vielä tähän loppuun tällä kertaa katsaus kaukaisuuteen eli pieneen saareen nimeltä Japani. Me kaikki tiedämme, että Japanista tulee paljon hyviä käyttöautoja ja jopa kilpureita esimerkiksi Toyotalta, mutta tiedämme myös, että saaren autokulttuuri on monessa muussakin mielessä ”erikoinen. Tässä muutama kuva saarelta.

Aloitetaan totta kai sivustolla peruskuvista eli Carbabes a la Japan, mutta japanilaiseen kulttuuriin kuuluu myös manga ja anime, ja se näkyy myös teillä. Näiden kuvien lisäksi olemme nähneet televisiosta erilaisia Japaniin liittyviä elokuvia joissa driftataan ja ajetaan kilpaa jopa autojen parkkihalleissa – se on sitten sitä vähemmän turvallista ajamista, sitä me emme suosittele.

Ja meren toisella puolella on sitten maa, minkä alueelta voi löytää ihan mitä tahansa, mitä ihmiset ovat joskus tehneet tai rakentaneet, eli Kiinasta.

Ja otetaan vielä kiinalainen car babe ja Mercedes SL65 AMG

Vastaa